ذائقه ها/ بدون گوشت هم می توان کتلت خوشمزه پخت

کد مطلب 2330 1399-06-11 23:56
زمان تقریبی مطالعه 4دقیقه

ایران کوک/ نواع کوکو و کتلت از غذاهایی نونی ساده ای هستن که میشه اون ها رو به روش های مختلف آماده کرد. از کوکوهای ساده مثل کوکو سیب زمینی گرفته تا کوکوهایی که شاید کمتر اسم اون ها رو شنیده باشید، مثل کوکو باقالی



ایران کوک/ نواع کوکو و کتلت از غذاهایی نونی ساده ای هستن که میشه اون ها رو به روش های مختلف آماده کرد. از کوکوهای ساده مثل کوکو سیب زمینی گرفته تا کوکوهایی که شاید کمتر اسم اون ها رو شنیده باشید، مثل کوکو باقالی. کوکو سویا یکی از خوشمزه ترین و پر خاصیت ترین انواع کوکو و کتلته که میشه در کمترین زمان اون رو درست کرد. همون طور که از اسم این غذا پیداست، یکی از اصلی ترین مواد اولیه ی اون سویای خیس شده اس. سویا بهترین جایگزین برای گوشت قرمزه و میشه تو خیلی از غذاها از اون استفاده کرد. علاوه بر این کسایی که به بوی گوشت در غذا حساس هستن می تونن به راحتی از این جایگزین مقوی به جای گوشت استفاده کنن. گیاه خوارانی که به دنبال درست کردن یه کوکوی خوشمزه بدون گوشت هستن هم می تونن طرز تهیه کوکو سویا رو یاد بگیرن و به راحتی این کوکو گیاهی رو درست کنن و از خواص این مکمل مقوی بهره مند بشن. قبل از این که طرز تهیه کوکو سویا رو یاد بگیرید بهتر کمی از خواص این خوراکی مقوی بدونید:
سویا یکی از خوراکی های پر خاصیتیه که به شکل بو داده با نمک و یا آب پز شده استفاده میشه. خواص سویا اون قدر زیاده که همه ی اون در این مطلب نمی گنجه. مهمترین خاصیت سویا، مربوط به سلامت پوسته. سویا یه مرطوب کننده ی فوق العاده اس که سرشار از ویتامین E بوده و خواص ضد پیری هم داره.

علاوه بر این سویا به سلامت مو و براق شدن اون کمک می کنه. کسانی که رژیم دارن می تونن سویا رو به برنامه ی غذایی شون اضافه کنن. یکی دیگه از مهمترین خواص سویا، جلوگیری از پوکی استخوانه و مصرف اون نه تنها برای سالمندان بلکه برای کودکان هم توصیه میشه تا علاوه بر تقویت استخوان ها به محکم شدن دندان ها هم کمک کنه. با تقویت سیستم ایمنی بدن با سویا میشه به کاهش خستگی ها و بیماری ها کمک کرد و انرژی لازم برای تمام روز رو تامین کرد. کسانی که چربی خون و یا فشار خون بالا دارن می تونن با مصرف سویا به طور طبیعی اون رو پایین نگه دارن.

سویا سرشار از آنتی اکسیدان، مس، منگنز، فولات، فسفر، نیامین، اسید فیتیک و انواع ویتامینه که مصرف مداوم اون به سلامت بدن کمک می کنه. اگر چه مصرف بیش از اندازه ی اون مثل هر ماده ی غذایی دیگه ای می تونه عوارضی از جمله مشکلات کلیوی و یا گوارشی رو به همراه داشته باشه.
حالا که با خواص بی شمار سویا آشنا شدید، می تونید با درست کردن کتلت سویا به عنوان یه غذای ساده و مقوی به سلامت بدن تون کمک کنید و در عین حال از طعم بی نظیرش لذت ببرید. در ادامه دو روش ساده برای درست کردن کتلت سویا رو بهتون آموزش می دیم تا یکی از اون ها رو انتخاب کنید و این غذا رو در کمترین زمان درست کنید.

چی لازم دارم:
سویا ریز 2 پیمانه
سیب زمینی خام متوسط 1 عدد
پیاز متوسط 1 عدد
سیر 3 حبه
نمک، فلفل، زردچوبه و آویشن به مقدار لازم
جعفری خرد شده 3 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 2 عدد
چطور بپزم:

۱- ابتدا سویا را با مقداری آب جوش مخلوط کرده و حدود ۳۰ دقیقه آن را در کاسه کنار بگذارید تا خوب خیس بخورد. سپس سویاها را آبکش کرده و با دست خوب فشار دهید تا آب آن ها کاملا جدا شود. سویای کتلت آماده است.
۲- وقتی سویاها آماده شدند، سیب زمینی، پیاز و سیر روا رنده کنید و آب آن ها را خوب بگیرید. سپس آن ها را به سویا اضاف کنید.
۳- همه ی مواد را به همراه ادویه ها و تخم مرغ داخل غذاساز بریزید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند.
۴- کمی روغن داخل تابه بریزید، آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود
۵- از مایه ی کتلت سویا کمی بردارید و آن را به هر شکلی که خواستید فرم دهید و داخل روغن سرخ کنید.
۶- کتلت سویا آماده است. می‌ توانید آن را با سس دلخواه تان سرو کنید.




این مطلب را برای دوستانتان هم ارسال کنید :