شناخت علت بروز اختلال در خواب باعث بهبود روند درمان این اختلال می‌‌شود؛ پرهیز از برخی رفتارها و عادات تغذیه‌‌ای و عمل‌کردن به برخی توصیه‌‌های طب سنتی می‌‌تواند به درمان اختلال بی‌‌خوابی کمک شایانی کند.

کد مطلب 3157 1399-06-25 12:34
زمان تقریبی مطالعه 4دقیقه
دلایل دیگر شامل درد مفاصل یا اندام‌‌های بدن، تکرر ادرار یا مشکلات تنفسی است؛ پیش از این در مطلبی به توصیه‌‌های تغذیه‌‌ای برای مقابله با استرس و اضطراب پرداختیم. نسخه‌‌های ساده طب سنتی برای کاهش استرس و افسردگی ناشی از کروناشناخت علت بی‌‌خوابی باعث بهبود روند درمان این اختلال می‌‌شود؛ در این مطلب به برخی نکات ساده برای درمان اختلالات خواب خواهیم پرداخت.

- اخبار اجتماعی - به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ "اختلالات خواب" می‌‌تواند بر وضعیت سلامتی افراد تأثیرگذار باشد، دلایل ایجاد اختلال در خوابیدن ممکن است از فردی به فرد دیگر متغیر باشد اما یکی از دلایل ایجاد اختلال در خواب "استرس" است.دلایل دیگر شامل درد مفاصل یا اندام‌‌های بدن، تکرر ادرار یا مشکلات تنفسی است؛ پیش از این در مطلبی به توصیه‌‌های تغذیه‌‌ای برای مقابله با استرس و اضطراب پرداختیم.نسخه‌‌های ساده طب سنتی برای کاهش استرس و افسردگی ناشی از کروناشناخت علت بی‌‌خوابی باعث بهبود روند درمان این اختلال می‌‌شود؛ در این مطلب به برخی نکات ساده برای درمان اختلالات خواب خواهیم پرداخت.پرهیزها:پرهیز از برخی رفتارها می‌‌تواند باعث رفع اختلال در خواب افراد شود.خوابیدن طی روز، قرار گرفتن در معرض صداهای بلند و زیاد، فعالیت‌‌های شدید جسمی و ذهنی، حضور مداوم و طولانی در فضای مجازی یا انجام دادن بازی‌‌های رایانه‌‌ای، عصبانیت و نگرانی، همگی از عوامل تأثیرگذار بر بروز اختلالات خواب هستند؛ پرهیز از موارد ذکرشده به بهبود کیفیت خواب افراد کمک می‌‌کند.مصرف برخی مواد مانند چای، قهوه، شکلات، نوشیدنی‌‌های انرژی‌‌زا، غذاهای سنگین، سرخ‌شده، آماده و فریزری، آب یخ، ادویه‌‌های تند و محرک و حبوبات نفاخ نیز می‌‌تواند باعث بروز اختلال در خواب افراد شود و مصرف این دسته از مواد غذایی باید تا حد امکان در رژیم غذایی کاهش یابد.توصیه‌‌ها:ــ انجام ورزش هوازی به‌مدت حداقل 15 دقیقه در روزــ بوییدن عرق بیدمشک، گلاب، ریحان و نیلوفر؛ می‌‌توانید مقداری از این عرق‌‌ها را در ظرفی بریزید و کنار تختخواب خود قرار دهید تا بوی آن به مشام شما برسد یا به‌هنگام خواب، مقداری گلاب را روی بالش خود اسپری کنید.ــ استفاده نکردن از چراغ خواب و خوابیدن در اتاق کاملاً تاریکــ خوابیدن در رختخواب نرم و راحتــ ایجاد تعادل در دمای اتاق به‌طوری که هوای اتاق نه سرد و نه گرم باشد البته در فصول سرد سال توجه داشته باشید که دمای اتاق خود را بیش از حد گرم نکنید و سعی کنید دما در حدی باشد که نیاز به پوشیدن یک لباس گرم داشته باشید.ــ سر، بالاتر از پاها قرار بگیرد و بهتر است سر در جای خنک‌‌تر و پاها در جای گرمتر قرار بگیرند.خوراکی‌‌های توصیه‌شده برای درمان بی‌‌خوابی:حریره بادام، مربای سیب، زرده تخم‌مرغ، مویز به‌میزان 20 تا 30 عدد روزانه، فالوده سیب با کمی گلاب، سوپ جو با اسفناج و شوید و گشنیز تازه و فرنی از خوراکی‌‌های کمک‌کننده به درمان اختلال بی‌‌خوابی هستند البته باید توجه داشت که رژیم غذایی هر فرد با توجه به خصوصیات فردی، سابقه بیماری‌‌ها و شرایط جسمانی او تعیین می‌‌شود و ممکن است برخی افراد دچار بیماری‌‌هایی باشند که مصرف موارد گفته‌شده برای آن‌‌ها با محدودیت‌‌هایی همراه باشد؛ در این صورت افراد باید نسبت به مراجعه به متخصص تغذیه یا طب سنتی اقدام کنند.نوشیدنی‌‌های مفید:مصرف روزانه یک لیوان مخلوط آب کاهو (یک‌سوم لیوان) و آب سیب (دوسوم لیوان) و یک قاشق مرباخوری آب‌لیموی تازه و مصرف شربت گلاب، شیر گردو و آب انار مخلوط‌شده با عسل و گلاب نیز می‌‌تواند در درمان اختلالات خواب مؤثر باشد.بایدها و نبایدهای تغذیه‌‌ای در بارداریمراقبت‌‌های تغذیه‌‌‌‌ای کودکان در پاندمی کروناطب سنتی| پیشگیری و درمان "پوکی استخوان" با استفاده از 13 ترکیب غذایی در دسترسطب سنتی|"11 باور غلطی" که شما را به‌شدت بیمار می‌کند!طب سنتی| درمان "کبد چرب" با نسخه‌ ساده ابوعلی سیناطب سنتی| با رعایت این 8 نکته کلیدی بدن خود را مقابل "دیابت" بیمه کنید!طب سنتی| با مصرف این نوشیدنی مصفا به جنگ با "کرونا" بروید!14 توصیه و دستورالعمل طب سنتی برای پیشگیری و درمان "آنفلوآنزا"منشأ و انواع "سردرد" از نگاه طب سنتی+ R7573/Psaadati/S2,24,1302/CT1 واژه های کاربردی مرتبط طب سنتی تغذیه سالم بیشتر بخوانید... طب سنتی| پیشگیری و درمان "پوکی استخوان" با استفاده از ۱۳ ترکیب غذایی در دسترس


این مطلب را برای دوستانتان هم ارسال کنید :