چه ویتامین هایی می توانند در التهاب کمک کنند؟

کد مطلب 1310 1399-05-06 12:43
زمان تقریبی مطالعه 5دقیقه
این ویتامین ها را می توان به صورت مکمل و با خوردن غذاهایی که به طور طبیعی حاوی این ویتامین ها هستند ، به دست آورد.   در اینجا لیستی از شش ویتامین که دارای خواص ضد التهابی هستند ، و غذاهایی که منبع غنی از آنها هستند وجود دارد.   ویتامین های ضد التهابی ویتامین A مطالعات نشان داده اند که ویتامین A می تواند سیستم ایمنی بدن را از فشار بیش از حد و التهاب محافظت کند.

چه ویتامین هایی می توانند در التهاب کمک کنند؟


دسته بندی : رژیم درمانی


ویتامین A می تواند سیستم ایمنی بدن را از فشار بیش از حد و التهاب محافظت کند
 
تحقیقات حاکی از ویتامین های خاصی با ترکیبات ضد التهابی است. این ویتامین ها را می توان به صورت مکمل و با خوردن غذاهایی که به طور طبیعی حاوی این ویتامین ها هستند ، به دست آورد.
 
در اینجا لیستی از شش ویتامین که دارای خواص ضد التهابی هستند ، و غذاهایی که منبع غنی از آنها هستند وجود دارد.
 
ویتامین های ضد التهابی
ویتامین A
مطالعات نشان داده اند که ویتامین A می تواند سیستم ایمنی بدن را از فشار بیش از حد و التهاب محافظت کند. ویتامین A به دو شکل موجود است: بتاکاروتن یک پروتئینامین است که ویتامین A را در بدن تبدیل می کند و ویتامین A آنتی اکسیدانی است که بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. رژیم های غذایی سرشار از بتاکاروتن و ویتامین A می توانند به کاهش التهاب کمک کنند.
غذاهای سرشار از ویتامین A شامل هویج ، قاصدک ، کلم ، سبزی کلارد ، اسفناج و طیف گسترده ای از سبزیجات دارای برگ است.
 

غذاهای پر ویتامین B از جمله کلم ، فلفل دلمه ای و قارچ مصرف کنید
 
ویتامین های B
افرادی که ویتامین B6 کم دارند ، پروتئین واکنشی C بالایی دارند ، یکی دیگر از ترکیبات مسئول التهاب ، به ویژه در بیماریهای خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید. برای کاهش التهاب و افزایش ویتامین B6 ، سعی کنید غذاهای پر ویتامین B از جمله کلم ، فلفل دلمه ای و قارچ ، طالبی ، ماهی تن و مرغ مصرف کنید.
یک مطالعه ایتالیایی نشان می دهد که حتی دوزهای کم اسید فولیک (همچنین به عنوان فولات، ویتامین B دیگری شناخته می شود) که روزانه مصرف می شود و برای دوره های کوتاه مدت می تواند التهاب را کاهش دهد.
منابع غذایی فولات شامل نخود فرنگی، سبزیجات برگ تیره ، مارچوبه و جگر است.
 
ویتامین سی
ویتامین C به دلیل کمک به سلامت سیستم ایمنی بدن و عملکرد مناسب شناخته شده است. علاوه بر این ، تحقیقات نشان می دهد ویتامین C می تواند از رادیکال های آزاد مسئول التهاب خلاص شود. ویتامین C ، مانند ویتامین های گروه B ، همچنین ممکن است به کاهش پروتئین های واکنشی C کمک کند. مکمل ها مفید هستند ، اما همیشه بهتر است سعی کنید ویتامین C را از رژیم غذایی خود دریافت کنید.
 
برای به دست آوردن ویتامین C بیشتر از رژیم غذایی خود ، انواع میوه و سبزیجات مصرف کنید ، این ماده همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند سلامتی را بهبود بخشند و احتمالاً خطر کمتری برای بیماری های قلبی و سرطان دارند.
 

ویتامین D به طور طبیعی از خورشید در دسترس است
 
ویتامین دی
طبق یک گزارش از تحقیقات غذایی و تغذیه ، تا 41.6 درصد از مردم آمریکا کمبود ویتامین D دارند. مطالعات از مدتها قبل ارتباطی بین ویتامین D کم و انواع بیماریهای التهابی برقرار کرده اند. علاوه بر این ، محققان می دانند که ویتامین D می تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند.
 
گزارش دیگر در ژورنال ایمونولوژی نشان می دهد که وقایع خاص مولکولی و سیگنالینگ مسئول توانایی ویتامین D در مهار التهاب هستند. علاوه بر این ، افرادی که سطح ویتامین D کم دارند می توانند به طور قطع از مکمل ویتامین D بهره مند شوند.
 
ویتامین D به طور طبیعی از خورشید در دسترس است ، اما همه نمی توانند همه ویتامین D خود را از خورشید دریافت کنند. هرکسی که مشکوک به کمبود میزان ویتامین D باشد ، باید در مورد آزمایش و مکمل با پزشک خود صحبت کند.
 
بهترین منابع غذایی ویتامین D ماهی ، زرده تخم مرغ و غذاهای پر از ویتامین D از جمله شیر است.
 
ویتامین E
ویتامین E یکی دیگر از ویتامین های آنتی اکسیدان است ، به این معنی که می تواند التهاب را کاهش دهد. نتایج حاصل از متاآنالیز سال 2015 که در ژورنال اروپایی تغذیه بالینی گزارش شده است ، تأیید می کند که ویتامین E دارای خواص ضد التهابی است و مکمل ها می توانند برای افرادی که دارای شرایط التهابی هستند مفید باشد.
 
ویتامین E به طور طبیعی در آجیل و دانه ها ، از جمله بادام و تخمه آفتابگردان یافت می شود. بسیاری از میوه ها و سبزیجات همچنین سرشار از ویتامین E از جمله آووکادو و اسفناج هستند.
 

 شروع هرگونه مکمل ویتامین بدون صحبت با پزشک ایده خوبی نیست
 
ویتامین K
ویتامین K می تواند نشانگرهای التهابی را کاهش دهد و به جلوگیری از لخته شدن خون و محافظت از سلامت استخوان ها کمک کند. در حالی که ویتامین K برای سلامتی استخوان ها ضروری است ، اما اکثر افراد به میزان کافی آن را از رژیم های غذایی خود دریافت نمی کنند. مردان بالغ باید در نظر بگیرند که روزانه 120 میلی گرم ویتامین K مصرف کنند ، در حالی که زنان باید 90 میلی گرم مصرف کنند. تعداد توصیه شده روزانه برای کودکان و نوزادان کمتر است.
 
دو نوع ویتامین K وجود دارد: ویتامین K1 و K2.
ویتامین K1 در سبزیجات دارای برگ ، از جمله کلم ، اسفناج وکلم بروکلی یافت می شود ، در حالی که K2 در مرغ ، جگر و تخم مرغ یافت می شود.
 
سخن پایانی:
ویتامین های ضد التهاب را می توان از انواع منابع غذایی از جمله سبزیجات ، میوه ها ، گوشت های بدون چربی و ماهی و غذاهای غنی از ویتامین به دست آورد. حتی به صورت مکمل ، این ویتامین ها می توانند التهاب را بدون عوارض جانبی شدید کاهش دهند و گزینه ای مناسب برای داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و داروهای ضد التهابی هستند.
 
به عنوان یک احتیاط ، شروع هرگونه مکمل ویتامین بدون صحبت با پزشک ایده خوبی نیست. علاوه بر این ، مکمل های ویتامین جایگزینی برای دارو نیست.
 
ارائه از :بخش سلامت
 


این مطلب را برای دوستانتان هم ارسال کنید :