آیا با پرخوری در یک روز چاق می شوید؟  

کد مطلب 8163 1399-09-12 19:22
زمان تقریبی مطالعه 3دقیقه

مجله پزشکی دکتر سلام/ آیا فکر می کنید پرخوری در یک روز می تواند موجب اضافه وزن شما بشود. یا با یک روز پرخوری برنامه تان برای کاهش وزن خراب می شود؟ در این مقاله سعی کردیم بفهمیم بعد از یک روز پرخوری می توانید چربی دریافت کنید یا خیر و در صورت زیاده روی در خوردن چه کاری می توان انجام داد



مجله پزشکی دکتر سلام/ آیا فکر می کنید پرخوری در یک روز می تواند موجب اضافه وزن شما بشود. یا با یک روز پرخوری برنامه تان برای کاهش وزن خراب می شود؟ در این مقاله سعی کردیم بفهمیم بعد از یک روز پرخوری می توانید چربی دریافت کنید یا خیر و در صورت زیاده روی در خوردن چه کاری می توان انجام داد.

محاسبه افزایش وزن
به گزارش ایندیاتایمز، غیرممکن است به سادگی با یکبار زیاده روی در غذا خوردن ذره ای وزن اضافه کنید. اگر شاهد نوسان در وزن خود هستید عمدتا به دلیل احتباس آب ناشی از مصرف زیاد نمک است. اگر محاسبه کنید 453 گرم چربی بدن برابر با 3 هزار و 500 کالری است، بنابراین برای افزایش حتی 500 گرم وزن شما باید 3 هزار و 500 کالری را یک باره مصرف کنید. این مقدار غذایی بسیار مسخره و حجیم است و داشتن همچین وعده غذایی برای شخص غیرممکن است.

اثبات علمی برای افزایش وزن
شاید شنیده باشید که بیشتر افراد می گویند در ایام تعطیلات 5 کیلو وزن اضافه کرده اند، در حقیقت بیشتر افراد فقط 1 کیلو وزن اضافه می کنند. طبق مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی نیوانگلند یک فرد می تواند در طول یک تعطیلات شش هفته ای فقط 1 کیلو اضافه وزن کند و کمتر از 10 درصد افرادی که در این مطالعه شرکت کرده اند تقریبا 2 کیلو وزن اضافه کرده بودند.

واقعیت پرخوری
پرخوری قطعا یک باره منجر به افزایش وزن نمی شود، اما ممکن است منجر به نفخ، سوهاضمه و احتباس آب شود. بنابراین حتی اگر غذای مورد علاقه تان سرو شد، بهتر است که زیاده روی نکنید و به میزان متوسط ​​غذا بخورید. نیازی هم نیست با یک روز پرخوری احساس گناه کنید زیرا این امر تاثیری در وزن شما ندارد فقط در نظر داشته باشید که آن را به یک عادت همیشگی تبدیل نکنید. چند راهکار وجود دارد که می توانید پس از یک روز پرخوری برای رفع مشکلات مربوط به معده انجام دهید.

کاری که باید بعد از پرخوری انجام دهید
آب زیادی بنوشید: آب به دفع سموم از بدن کمک می کند و بدن را مرطوب نگه می دارد و به شما کمک می کند تا بر مشکل نفخ شکم غلبه کنید، روحیه خود را بهبود ببخشید و اشتهای خود را متعادل کنید.

غذاهای غنی از فیبر بخورید: خوردن غذاهای غنی از فیبر پس از مصرف غذاهای چرب و پر ادویه می تواند موجب تسکین نفخ و یبوست شود. پروبیوتیک، لیمو، اسفناج و برخی دیگر از گزینه های غذایی مناسب هستند. همچنین سعی کنید روز بعد از پرخوری از مصرف نوشیدنی های شیرین خودداری کنید.

ورزش: تعریق یکی از بهترین راه ها برای کاهش احساس گناه و سوزاندن مقداری کالری است. درگیر کردن خود با فعالیت بدنی سبک مانند دویدن یا آهسته دویدن می تواند گزینه خوبی باشد.



این مطلب را برای دوستانتان هم ارسال کنید :