عواملی که منجر به چاقی می شوند را بشناسید

کد مطلب 8641 1399-09-19 21:22
زمان تقریبی مطالعه 3دقیقه

بهداشت نیوز/چاقی شکمی تنها دغدغه زیبایی اندام نیست بلکه یک بیماری نگران کننده محسوب می شود.
رفع چاقی شکمی نه تنها موضوع زیبایی اندام فرد نیست بلکه یک بیماری نگران کننده هم محسوب می شود



بهداشت نیوز/چاقی شکمی تنها دغدغه زیبایی اندام نیست بلکه یک بیماری نگران کننده محسوب می شود.
رفع چاقی شکمی نه تنها موضوع زیبایی اندام فرد نیست بلکه یک بیماری نگران کننده هم محسوب می شود. البته گاهی افزایش چربی شکمی علامت طبیعی ناشی از افزایش سن تلقی می‌شود. امروزه چاقی به ویژه چاقی شکمی در بین ایرانیان افزایش پیدا کرده است.

 از مهم‌ترین دلایل ایجاد چاقی شکمی می‌توان به ورزش نکردن و کم تحرکی اشاره کرد. بهتر است بدانید که علل سفت شدن شکم در واقع تجمع  چربی احشایی بوده که در میان فضای خالی اعضای داخلی شکم دیده می شوند.

چربی های شکمی  به میزانی بهم پیوسته شده اند که دیگر جایی برای حرکت ندارند، بنابراین  سفت خواهند شد. تجمع این چربی ها فشارهایی بر دیواره شکمی وارد می کنند که موجب  بیرون زدگی شکم خواهند شد. افرادی که به علت شغل خود مجبور هستند ساعات طولانی پشت میز بنشینند باید هر چند ساعت یکبار از پشت میز بلند شده و حرکات کششی را انجام دهند. البته فراموش نکنند که باید چند قدمی راه بروند و  آب بنوشند. نشستن طولانی مدت در کاهش متابولیسم بدن و همین طور چاقی  بسیار موثر خواهند بود.

عواملی که منجر به چاقی می شوند را بشناسید

-یکی از عوامل مهم  چاقی استرس است که باعث افزایش چربی شکم می شود، پس باید در زندگی فضای آرامی را برای خود فراهم کرده تا بتوانیم  از عوامل استرس زا تا حد ممکن دور باشیم.

- افراد باید از خوردن غذا‌های چرب و شیرین در آخر شب خودداری کنند، زیرا این موارد شاید در  لحظه موجب رفع گرسنگی شوند، اما باعث از بین نرفتن چربی‌ها خواهد شند.

- افرادی که کمتر از ۵ الی ۶ ساعت خواب داشته باشند معمولا دچار اضافه وزن و چربی شکمی می شوند. به همین دلیل  سعی کنیم ساعت خوابمان را نرمال کنیم.

- برای کاهش وزن و از بین رفتن چربی‌ها باید زمان طولانی به رژیم و ورزش خود پایبند باشیم تا تاثیر آن را ببینیم.

 - افراد باید کالری سوزی و کاهش وزن را در کنار ورزش داشته باشند. اگر در کنار ورزش  یک  رژیم غذایی اصولی داشته باشیم می توانیم به رفع چاقی شکمی خود کمک کنیم.

- البته فراموش نکنید که باید روزانه ۸ لیوان آب نوشید تا متابولیسم بدن به خوبی فعالیت داشته باشد.



این مطلب را برای دوستانتان هم ارسال کنید :