راهکارهایی برای رهایی از غبغب

کد مطلب 9900 1399-09-30 04:32
زمان تقریبی مطالعه 3دقیقه
غبغب که بیشتر افراد را کلافه کرده است می توان درمان کرد با ورزش هایی برای تقویت عضله چانه…

 غبغب که بیشتر افراد را کلافه کرده است می توان درمان کرد با ورزش هایی برای تقویت عضله چانه و کاهش وزن


 چطور از غبغب راحت شویم
غبغب یا همان چربی زیر گردن و چانه عارضه متداولی است که فرد از داشتن آن خوشحال نیست و معمولا این ناحیه را با یقه، روسری وشال‌گردن پنهان می‌کند. اگرچه غبغب معمولاً نتیجه اضافه وزن، عوامل ارثی و شُل‌شدگی پوست با افزایش سن است اما انجام حرکات ورزشی مداوم برای تقویت عضله و تغذیه سالم برای کم‌کردن چربی این ناحیه، بی‌تاثیر نیست. البته ناگفته نماند که اگر غبغب نتیجه اضافه وزن باشد، بهترین راه برای محوکردن آن،  ورزش و رژیم غذایی مناسب است. در این مطلب به چند راه ساده خانگی برای رفع آن اشاره می‌کنیم: چند حرکت ورزشی تقویت ماهیچه ها  و پوست زیرچانه برای کمک به رفع غبغب
راهکار اول
سر خود را به عقب خم کنید و به سقف خیره شوید. فک پایین خود را به جلو فشار دهید تا جایی‌که کششی در زیر گلو احساس کنید. این حالت را تا 10 شماره نگه‌دارید، سپس فک و سر خود را به حالت عادی برگردانید.
راهکار دوم
توپ نرم و کوچکی را زیر چانه‌تان قرار دهید و تا جایی‌که دردی احساس نکنید چانه را روی توپ فشار دهید. سپس توپ را از زیر چانه بردارید و سر را به حالت استراحت برگردانید. این حرکت را روزانه ۲۵ بار تکرار کنید.
راهکار سوم
سر و گردن را کاملا صاف نگه‌دارید و مستقیم روبه روی خود را نگاه کنید. تاجایی‌که می‌توانید زبان‌تان را از دهان خارج کنید. زبان را به سمت بالا و به طرف بینی خم کنید. بعد از ۱۰ ثانیه زبان را به حالت اولیه برگردانید.
راهکار چهارم
سرتان را خیلی آهسته به عقب برگردانید و به سقف نگاه کنید. سپس سر را به راست بچرخانید. چانه خود را به سمت جلو متمایل کنید. این حالت را برای ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید و بعد رها کنید. این حرکت را  برای سمت چپ نیز تکرار کنید.
راهکار پنجم
سر را به عقب برگردانید و به سقف نگاه کنید. لب‌های خود را جمع کنید تا بخش زیر چانه کشیده شود. لب‌ها و سپس سر را به حالت اول برگردانید.
راهکار ششم
سر را به عقب برگردانید و به سقف نگاه کنید. زبان‌تان را به سقف دهان بچسبانید. این حالت را ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید و رها کنید.
  چند پیشنهاد غذایی برای کمک به رفع غبغب
 روزانه مواد غذایی حاوی ویتامین E  که حالت کش سانی و انعطاف‌پذیری پوست را حفظ می‌کند، مصرف کنید مثل برنج قهوه‌ای، محصولات لبنی، چاودار، جو، ذرت شیرین، لوبیا، سیب، آجیل‌ها، جگر، سویا و... .روزانه سه وعده سبزیجات و میوه‌جات مصرف و غلات تصفیه شده را جایگزین غلات کامل کنید.از مصرف مواد غذایی فراوری‌ و سرخ‌شده خودداری کنید. از روغن‌های سالم مثل روغن زیتون استفاده کنید.به اندازه کافی آب بنوشید، آب نه تنها به کیفیت پوست کمک می‌کند بلکه سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد. از پروتئین‌های کم‌چرب مثل مرغ و ماهی استفاده کنید.لبنیات کم‌چرب و مواد قندی کمتر مصرف کنید.


این مطلب را برای دوستانتان هم ارسال کنید :