1401\05\23 06:26:07


دومین جشنواره چندرسانه‌ای «رسم سرخ»

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری دومین جشنواره چندرسانه‌ای «رسم سرخ» با شعار «نهضت هنری جهاد تبیین» با همکاری ٣٣ نهاد و سازمان فرهنگی و رسانه‌ای کشور خبر داد.

رحیم نریمانی با بیان اینکه جشنواره «رسم سرخ»، جشنواره‌ای ملی در حوزه ایثار و شهادت است، گفت: این جشنواره با شعار «نهضت هنری جهاد تبیین» با همکاری ۳۳ نهاد و سازمان از سوی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تأکیدهای مقام معظم رهبری در خصوص «جهاد تبیین» و ضرورت روشنگری در تمامی مسائل و موضوعات و همچنین، بهره‌گیری از ابزار هنر و آثار هنری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یادآور شد: به یقین، این امر در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اهمیت به سزایی دارد. اساساً هنر به عنوان زبان مشترک تمامی انسان‌ها گویاترین رسانه برای جهاد تبیین و روشنگری در زمینه فرهنگ مقاومت است. شعار دومین جشنواره رسم سرخ نیز با تأسی به منویات مقام معظم رهبری در زمینه «جهاد تبیین»، انتخاب شده است.

تبلیغات
آموزش مجازی هنر
آرت ویم، آموزش های مجازی با کیفیت و برترین اساتید کشور ، کالیوگرافی ، خوشنویسی، کالیوگرافی
# خوشنویسی - # نقاشی - # هنری

مدیر کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، درباره محورهای دومین جشنواره اینفوگرافیک رسم سرخ توضیح داد: ۷ محور با عنوان‌های جهاد تبیین در حوزه ایثار و شهادت، بیانیه گام دوم انقلاب، قهرمان پروری، ایثار اجتماعی، دیپلماسی ایثار، خودباوری و همگرایی ملی و قدرت نرم برای این جشنواره در نظر گرفته‌ایم و قرار است در بخش ویژه از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان رسانه‌ای در حوزه ایثار و شهادت تجلیل شود. وی همچنین توضیح داد: هنرمندان فعال در حوزه خلق آثار چندرسانه‌ای می‌توانند آثار خود را در قالب‌های اینفوگرافیک، موشن گرافیک، ویدئو ژورنال، بازی‌های رایانه‌ای و نرم‌افزارهای موبایل تهیه و به دبیرخانه ارسال کنند. مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص نحوه ارسال آثار به دومین جشنواره چندرسانه‌ای رسم سرخ توضیح داد: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره «رسم سرخ» تا دهم شهریورِ ۱۴۰۱ می‌توانند برای نام‌نویسی و ارسال آثار خود به سایت نوید شاهد مراجعه کنند.

به گفته نریمانی، دومین جشنواره «رسم سرخ» در هر بخش سه برگزیده خواهد داشت و به نفرات اول تا سوم در هر بخش افزون‌بر لوح و تندیس جشنواره، به ترتیب ۷۰ میلیون، ۵۰ میلیون و ۳۰ میلیون ریال جایزه اهدا خواهد شد.. .


بازنشر از : مهر

بنیاد شهید و امور ایثارگران

موشن‌گرافیک

جهاد تبیین