1401\05\22 16:51:02


رویداد کشوری دانش‌آموزی «برپا» در زنجان برگزار می شود

زنجان-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: رویداد کشوری دانش‌آموزی «برپا» برای اولین‌بار در استان زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رفیعی ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، از برگزاری رویداد کشوری دانش‌آموزی «برپا» برای اولین‌بار در استان زنجان، خبر داد و گفت: با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب این رویداد در استان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در اولین مطالبه خواستار استقرار در مسیر پیشرفت و اقتدار کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، بر لزوم اهمیت حفظ سرمایه‌های انسانی تاکید کرد و گفت: سرمایه انسانی و نیروی جوان و فعال، بزرگ‌ترین سرمایه هر کشوری است و برای صیانت، حفظ و شکوفایی این مخزن علمی برنامه‌ریزی دقیقی باید انجام شود. رفیعی به نقش نخبگان علمی در گره‌گشایی مسائل کشور اشاره کرد و افزود: گره‌گشایی و حل مسائل کشور به دست این قشر تحصیل‌کرده و فعال علمی محقق خواهد شد.

وی ابراز داشت: باید حمایت‌های معنوی و مادی لازم از نخبگان انجام شود و نیاز امروز کشور تبدیل علم به ثروت است و ما مسئولان باید زمینه حمایت مادی و معنوی را برای نخبگان فراهم کنیم تا این افراد احساس کنند که علم آن‌ها برای گره‌گشایی از مشکلات و پیشرفت کشور لازم است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، بیان داشت: در داخل کشور زمینه پیشرفت و شکوفایی آن‌ها فراهم شده است، بدیهی است که تمایل بیشتری به خدمت در داخل کشور خواهند داشت. رفیعی به نقش زنجان در اجرای این رویداد کشوری اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تلاش مسئولان و ارگان‌های مربوطه بتوانیم این رویداد را به نحو احسن به مرحله اجرا در بیاوریم و به نوعی الگویی باشیم برای اجرای درست این رویداد در سایر استان‌ها در سال‌های آتی و یک عزم ملی برای حفظ، صیانت و اعتلای نخبگان استان و کشور باشد.

وی، به نحوه برگزاری رویداد کشوری «برپا» در استان زنجان اشاره کرد و افزود: مفتخریم که این رویداد برای اولین‌بار به صورت پایلوت در استان زنجان با مشارکت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، پارک علم و فناوری استان زنجان، بنیاد ملی نخبگان و سایر ارگان‌های مربوطه برگزار خواهد شد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به اهداف برگزاری این رویداد علمی اشاره کرد و افزود: هدف این رویداد پس از شناسایی استعدادهای برتر و نخبگان دانش‌آموزی که از میان دانش‌آموزان مقطع آموزش متوسطه انتخاب شده‌اند، رسیدن به این مرحله است که با برگزاری جلسات و نشست‌ها و معرفی الگوهای دانش‌آموزی نسبت به شبکه‌سازی و ارتباط‌دهی نخبگان در سطوح مختلف و تبادل تجارب با استفاده از ظرفیتی که در استان وجود دارد بتوانیم استفاده لازم را داشته باشیم.. .


بازنشر از : مهر

ابوالفضل رفیعی

استانداری زنجان

نخبگان