1402\01\14 11:33:15


صنایع مازندران از سیاسی بازی دور باشد

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران صنعت کاغذ را برای استان و کشور مهم برشمرد و گفت: صنایع استان باید از سیاسی بازی دور باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر دوشنبه در دیدار با مسئولان صنایع چوب و کاغذ استان ضمن اظهار امیدواری از عملی شدن شعار سال در سال جدید، اظهار کرد: مازندران سرآمدترین و شاخص‌ترین صنعت، چوب و کاغذ در کشور به شمار می‌رود ولی متأسفانه این مجموعه آن طور که باید خودش را نشان نداده و به‌دلیل کم شانسی با ضعف‌هایی مواجه شده است‌.

وی بخشی از عقب‌ماندگی را به‌دلیل مدیریت ناکارآمد و بخشی دیگر را از سیاست‌های نادرست و مسائل دیگر دانست و افزود: این صنعت برای مازندران حیثیتی بوده و از اینکه ضعیف باشد به غیرت ما مازندرانی‌ها بر می‌خورد. آیت الله لائینی با بیان اینکه صنعت کاغذ و نیاز به آن در جامعه ما و عصر جدید یک مسئله بسیار مهمی است، خاطرنشان کرد: کاغذهای کیفی برای رشد مراکز علمی و فرهنگی بسیار مهم است، از طرفی مشاهده کاغذ تولید مازندران و ایران برای پرورش و رشد شخصیت و هویت ایرانی دانش آموزان مؤثر است. نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه هر چه بیشتر از مظاهر غربی استفاده کنیم اعجاز و شیفتگی فرهنگ پوشالی غرب هم درون جان بچه‌ها بیشتر می‌شود و آن‌ها را خاضع و تسلیم بار می‌آورد، گفت: اما اگر ببینند که همه چیز با صنعت خودشان تولید شده روحیه استقلال در درونشان پرورش پیدا می‌کند که در مقابل خودباختگی قرار دارد.

تبلیغات
دستگاه گازور زن - دستگاه کرنر زن
رز ماشین تولید و ساخت دستگاه کارگاهی و خط تولید ، دستگاه کرنر زن ، دستگاه گازر زن ، دستگاه مکنده ، پایه دریل
# نجاری - # چوب - # MDF

امام جمعه ساری پیوست‌های آثار فرهنگی را مهم‌تر از بحث چرخیدن چرخ این کارخانه دانست و عنوان کرد: باید از جناح بازی‌ها و سیاست‌بازی‌ها دور باشید و زمینه‌های رشد این صنعت را به‌وجود بیاورید. این مسئول ضمن اظهار تأسف از اینکه چنین ظرفیتی داشته باشیم و به‌دنبال واردات برویم، تصریح کرد: بسیاری از واردات‌ها واردات معلول نیازهای واقعی نیست‌. وی با طرح این سوال که چرا نمی‌توانیم کاغذ باکیفیت تولید کنیم، ادامه داد: باید راه بهانه را از هر دو طرف بست، خوشبختانه در دولت سیزدهم فرصت‌هایی برای خرید داخلی ایجاد شده، آموزش و پرورش و وزارت ارشاد هم می‌توانند خریدار باشند..

.


بازنشر از : مهر

محمدباقر محمدی لائینی

امام جمعه ساری

صنایع چوب و کاغذ مازندران