1401\05\22 16:53:07


طوفان گردوخاک در سیستان و بلوچستان شدت می گیرد

زاهدان- مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از روز سه شنبه تا پایان هفته با تشدید جریانات شمالی در منطقه سیستان وزش بادشدید تا خیلی شدید و در نقاط مستعد طوفان گردوخاک خواهیم داشت.

محسن حیدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: براساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش یابی در حال حاضر آسمان استان صاف تا قسمتی ابری است اما در ارتفاعات جنوبی در ساعات بعدازظهر رشد ابر و در برخی نقاط رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

وی افزود: امروز در شمال و نوار شرقی استان سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و گردوخاک، و در زاهدان و نواحی مرکزی و نوار غربی وزش باد نسبتاً شدید گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود. مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از روز سه شنبه تا پایان هفته با تشدید جریانات شمالی در نواحی شمالی استان وزش باد شدید تا خیلی شدید و در نقاط مستعد طوفان گردوخاک خواهیم داشت. وی گفت: از همین رو خیزش گردوخاک، کاهش شدید دید و کاهش کیفیت هوا، افزایش غبار در مناطق مرکزی استان سیستان و بلوچستان و برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در زاهدان و سایر مناطق مرکزی، نوارشرقی و غرب استان پیش بینی می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه طی این مدت دریای عمان در نواحی شرقی مواج پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: طی این مدت احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، شکسته شدن درختان کهنسال و آسیب پذیر، خسارت به تیرها، دکل‌ها و …، خطر سقوط اجسام از ارتفاع، احتمال خسارت به بخش کشاورزی دور از انتظار نیست.. .


بازنشر از : مهر

محسن حیدری

طوفان سیستان

هواشناسی سیستان و بلوچستان