1401\05\22 16:53:06


مبادلات اقتصادی پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان به ۷۴۰ هزار تن رسید

زاهدان - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: حجم مبادلات اقتصادی در پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان از مرز ۷۴۰ هزار تن گذشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد اظهار داشت: در چهار ماهه نخست سال جاری حجم مبادلات اقتصادی، اعم از صادرات، واردات و ترانزیت در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان به ۷۴۳ هزار و ۴۰۹ تن کالا رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه جابه‌جایی این حجم کالا توسط ۳۱ هزار و ۵۷۸ دستگاه کامیون صورت گرفته، گفت: عمده کالاهای صادراتی شامل گاز مایع، قیر، هیدروکربن، بنزین، سیمان و فرآورده‌های لبنی بوده است. وی حجم صادرات از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه را ۳۲۶ هزار و ۷۲۳ تن کالا اعلام کرد و گفت: واردات از پایانه مرزی میرجاوه نیز در این مدت به ۱۴۶ هزار و ۱۸۱ تن رسیده است. مجموع ترانزیت از پایانه‌های مرزی ۲۷۰ هزار و ۵۰۵ تن بوده است.

کرد تصریح کرد: پایانه‌های مرزی استان در زمینه اقتصاد مقاومتی پتانسیل بالایی دارند و به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفیت تخلیه و بارگیری کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی در مرز این استان و کشور افغانستان عملیات طرح توسعه محوطه پایانه مرزی میلک و همچنین طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه با هدف تسهیل و سرعت‌بخشی به جابه‌جایی و تردد مسافران، ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی کالا توسط اداره‌کل راهداری در حال انجام است. وی بیان کرد: با توجه به تعطیلی ۲۳ روزه در تیرماه سال جاری در پایانه مرزی میلک، متوسط ورودی و خروجی از این مرزها به طور متوسط روزانه ۴۵۰ دستگاه کامیون است که در تلاش هستیم با روانسازی تردد در مرز این میزان نیز افزایش یابد.. .


بازنشر از : مهر

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان

ایوب کرد

پایانه مرزی