1401\12\28 06:49:13


۲۱ بازارچه صنایع دستی ویژه نوروز در استان سمنان دایر شد

سمنان- دبیر ستاد خدمات سفر استان سمنان با بیان اینکه ۲۱ بازارچه صنایع دستی طی ایام نوروز در سراسر استان راه اندازی شده است، گفت: این بازارچه‌ها ۲۱۸ غرفه خواهند داشت.

امیر کرم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ۳۶ پایگاه گردشگری برای راهنمایی و ارائه خدمات رسانی به مسافران نوروزی و همچنین زائران رضوی در سراسر استان سمنان دایر شده است، تاکید کرد: ۴۲ پایگاه نیز توسط هلال احمر برای امداد رسانی و خدمت رسانی به مردم همچنین آموزش، ترویج و اطلاع رسانی در خصوص سفر ایمن ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های شاد و نشاط‌آور در ایام نوروز برای مسافران نوروزی تدارک دیده شده است، افزود: تمام موزه‌های استان سمنان و زیرساخت‌های گردشگری آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی هستند همچنین ۲۱ بازارچه صنایع‌دستی در نقاط مختلف استان ایجاد شده است. دبیر ستاد خدمات سفر استان سمنان با بیان اینکه مجموعاً طی ایام نوروز ۲۱۸ غرفه صنایع دستی استان را در شهرستان‌های مختلف عرضه خواهند کرد، تاکید داشت: علاوه بر این بازارچه‌ها، دو بازارچه دائمی در شاهرود و گرمسار نیز محصولات تولیدی را در ایام نوروز عرضه خواهند کرد. کرم زاده با بیان اینکه ۱۲ فروشگاه مجاز فروش صنایع‌دستی در استان آماده معرفی و ارائه صنایع‌دستی به مسافران است، گفت: با فناوری کیو آر کد امسال تدبیری اندیشیده شده که مسافران نوروزی بتوانند به ساده‌ترین طریق از تمام جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی حتی بازارچه‌ها و بازارها و … آگاه شوند.

وی با بیان اینکه ۱۱ سیاه چادر نیز برای خدمت رسانی به مسافران تدارک دیده شده است، بیان کرد: در مجموع باید گفت دستگاه‌های خدمت رسانی و عضو ستاد خدمات سفر در ۲۵۰ نقطه استان در حالت آماده‌باش هستند همچنین از مراکز بین راهی رفاهی، رستوران‌ها و هتل‌ها و مهمان‌پذیرها بازدیدهای خوبی صورت گرفته و همه زیرساخت‌ها آماده مسافران نوروزی است. مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه تلاش شده تا مسافران و زائران رضوی در طول سفر از شهرهای استان هیچ گونه کمبودی را نداشته باشند، گفت: عرضه سوخت به اندازه کافی و همچنین کشیک‌های بانک‌ها به خصوص دستگاه‌های عابر بانک از دیگر موضوعاتی است که در ستاد خدمات سفر مورد تاکید و اجرا قرار گرفته است.. .


بازنشر از : مهر

سفرهای نوروزی

امیر کرم زاده

گردشگری

صنایع دستی