1403\02\26 12:47:29


آیا تونر نیاز به شست و شو دارد؟در جواب این سوال باید گفت که نیازی نیست بعد از اکثر تونر ها صورت خود را بشویید،…

آیا تونر نیاز به شست و شو دارد؟ مجموعه: اخبار پزشکی یکشنبه, 23 ارديبهشت 1403 17:04 در جواب این سوال باید گفت که نیازی نیست بعد از اکثر تونر ها صورت خود را بشویید، چرا که اغلب تونر ها بر پایه آب هستند و برای پوست هیچ ضرری ندارند اما بعضی دیگر که بر پایه الکل هستند و می توانند باعث حساسیت شوند و باید بعد از استفاده شستو شو صورت گیرد، چرا با محصولات دیگر دچار مغایرت می شود و برای پوست ضرر دارد. اما پیشنهاد ما به شما این است که اطلاعات و توضیحات مربوط به تونر را حتما قبل از خرید آن کامل مطالعه کنید تا به پوست هیچ ضرری وارد نشود

آیا تونر نیاز به شست و شو دارد؟ مجموعه: اخبار پزشکی یکشنبه, 23 ارديبهشت 1403 17:04 در جواب این سوال باید گفت که نیازی نیست بعد از اکثر تونر ها صورت خود را بشویید، چرا که اغلب تونر ها بر پایه آب هستند و برای پوست هیچ ضرری ندارند اما بعضی دیگر که بر پایه الکل هستند و می توانند باعث حساسیت شوند و باید بعد از استفاده شستو شو صورت گیرد، چرا با محصولات دیگر دچار مغایرت می شود و برای پوست ضرر دارد.

اما پیشنهاد ما به شما این است که اطلاعات و توضیحات مربوط به تونر را حتما قبل از خرید آن کامل مطالعه کنید تا به پوست هیچ ضرری وارد نشود.   تونر چه فایده ای برای پوست دارد؟ تونر یکی از ضروری ترین مراحلی است که شما باید در روتین پوستی خود رعایت کنید، چرا که باعث ایجاد تعادل در PH پوستتان می شود. تونر ها با توجه به ترکیباتشان میتوانند در ترمیم کنندگی، آبرسانی، کنترل چربی و ... دخالت داشته باشند.

همچنین با تنظیم PH پوست می تواند برای عدم ایجاد هر گونه حساسیتی کمک کند و در مرحله ی بعدی به تاثیر چند برابری تمام محصولاتت پوستی مثل آبرسان ها یا سرم ها کمک می کند. شما می توانید با استفاده از تونر از ایجاد هر گونه جوش های حساسیتی یا جوش های قرمز ریز جلوگیری کنید.   طرز استفاده از تونر چگونه است؟ در مرحله ی اول باید صورت را با شوینده صورت مخصوص پوستتان کامل بشویید و از تمیزی آن اطمینان داشته باشید، پس از خشک کردن پوست حالت نوبت به استفاده از تونر می رسد. در این مرحله باید مقداری (چند قطره در حد مرطوب شدن) را بر روی پد سکه ای یا پنبه بریزید. حالا آن را به صورت منظم بر روی پوست خشک بکشید.

باید به این موضوع حیاتی دقت کنید که تونر را بر روی پوست دور چشم نکشید چرا که سبب ایجاد خشکی زیاد می شود و در طولانی مدت سبب چروک دور چشم و ملانیا در اطراف پوست چشم می شود. شما می توانید برای استفاده ی بهتر از کناره بینی به سمت گوش ها پد خود را بکشید و بعد قسمت پیشانی و چانه را پاکسازی کنید.   تونر را با چی بزنیم؟ شما می توانید تونر را با کمک یک پد سکه ای یا یک پنبه (که بهتر است پد سکه ای باشد) به روی پوست بزنید. علت ترجیح دادن پد سکه ای به پنبه در این است که پنبه بخاطر داشتن الیاف ریز بیشتر امکان دارد نتواند به خوبی پوست را پاکسازی کند.     آیا تونر باعث جوش میشود؟ باید به این سوال جواب خیر را داد، چرا که تونری که مخصوص نوع پوستتان است هیچ ضرری برای پوست ندارد و به پوست برای ایجاد تعادل و از بین بردن جوش کمک می کند.

البته در بعضی از تونرها از اسنس های عطری استفاده می شود که اگر شما دارای پوست بسیار حساس هستید بهتر است از این نوع تونر استفاده نکنید. تونر هایی که بر پایه الکل هستند هم می توانند موجب خشکی زیاد پوست و باعث ایجاد حساسیت های پوستی شوند. 3 نوع تونر وجود دارد : * تونر بر پایه الکل  * تونر بر پایه آب  * تونر بر پایه آب و گلیسرین   که بهتر است اصلا از تونر های بر پایه الکل استفاده نکنید و اگر استفاده کردید تمام تبعات بعدش بر دوش خودتان است.     چند بار در روز از تونر استفاده کنیم؟ درست است که تونر محصول پر کاربرد و خوبی است اما مثل هر محصول دیگری که استفاده ی افراطی آن ضرر دارد، این محصول هم همینگونه است. توصیه ما برای استفاده ی تونر نهایتا دو بار در روز است که در روتین شبانه مناسب تر است اما به علت تفاوت در هر نوع تونر بهتر است قبل از هر کاری اطلاعات روی محصول را به خوبی مطالعه کنید تا متوجه هر گونه تذکر بر روی محصول شوید.   تونر برای چه سنی مناسب است؟ هیچ گونه محدودیتی برای استفاده از تونر وجود ندارد از پوستی که شروع به بلوغ می کند تا 100 سالگی، می توانید از تونر استفاده کنید.

البته باید به این موضوع دقت کنید که تونری که استفاده می کنید مخصوص نوع پوست شما باشد که پوستتان دچار خشکی زیاد یا عدم تعادل نشود.   * تونر برای پوست چرب  تونر های مخصوص پوست چرب باید دارای ترمیم کننده، کوچک کننده ی منافذ، ضد حساسیت باشند. پس در خرید تونرهای پوست چرب که بر پایه الکل هستند، دقت کنید چرا که باعث تشدید جوش و آکنه بر روی پوست شما می شوند.   * تونر برای پوست خشک  افرادی که دارای پوست خشک هستند باید از تونر های ضد خشکی، ضد التهاب و دارای آبرسان استفاده کنند، تا از پوست در برابر هر گونه حساسیت یا خشکی بیشتر جلوگیری کنند. آیا تونر همان آبرسان است؟ خیر ، کارایی تونر و آبرسان بسیار متفاوت است، البته که تونرهایی با ویژگی آبرسانی نیز وجود دارد ولی نمی توان گفت که تونرِهای دارای آبرسان توانایی آبرسانی فوق العاده را داشته باشند. پس حتی اگر تونر آبرسان هم دارید باید پس از استفاده از تونر از آبرسان استفاده کنید، چرا که تونر برای پاکسازی عمقی پوست منافذ را باز می کند و باید با پر کردن این منافذ توسط آبرسان و سرم های مناسب پوستتان جان دوباره ای به پوست صورتتان بدهید.

شما می توانید برای کارایی و یا آبسانی عمقی تر پوستتان از تونرهای آبرسان استفاده کنید اما تونر را جایگزین آبرسان نکنید.   آیا تونر باعث تیرگی پوست میشود؟ خیر، باید گفت که نه تنها تونر باعث تیرگی پوست صورت نمی شود بلکه با استفاده ی صحیح سبب سفید شدن بیشتر پوست نیز می شود. اگر جزو افرادی هستید که دارای پوست کدر و تیره هستید بهتر است از تونر های دارای ویتامین سی استفاده کنید تا پوستتان از حالت کدری خود خارج شود.   آیا تونر همان تونیک است؟ خیر، تونر و تونیک دو محصول با کارایی های کاملا متفاوت هستند. می توانید برای حفظ سلامت پوست خود از این محصولات مراقبتی استفاده کنید.

تونیک در آبرسانی و مرطوب کردن پوست پوست نقش بسزایی دارد و تونر در تنظیم پی اچ پوست که هر کدام در مراحل متفاوتی در زمان روتین پوستی استفاده می شود. شما می توانید از تونیک قبل از استفاده از محصولات آرایشی استفاده کنید تا پوست را برای یک آرایش خوب آماده کند و از تونر بعد از شست و شوی پوست برای تنظیم پی هاچ و ایجاد اثر بخشی بیشتر باقی محصولات استفاده کنید . البته این را بدانید که می توانید بعد از تونر از یک تونیک برای آبرسانی و مرطوب کنندگی پوستتان استفاده کنید.   آیا ین مقاله به شما کمک کرد؟ نظر خود را با ما با اشتراک بگذارید؟  .

.


بازنشر از : بیتوته